Jari Parantainen: Näin rakennat ärhäkän myyntiesityksen (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Jari Parantainen: Näin rakennat ärhäkän myyntiesityksen (1 pv)

28.03.2017, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 5 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen

Yhdeksän myyjää kymmenestä vetää työkseen aivan paskoja myyntiesityksiä. Se on ällistyttävää, koska jokainen yritys nousee tai kaatuu myyntipuheensa mukana.

Toki huippumyyjä saa tilauksia surkeasta materiaalista huolimatta. Mutta suurin osa myyjistä kuuluu keskinkertaisten kastiin. He tarvitsisivat kaiken mahdollisen avun.

Ikävä kyllä myyntiesityksiä laativat usein jonkin muun alan asiantuntijat, jotka eivät ymmärrä edes viestinnän alkeita. Tulos on silkkaa soopaa. Ei ihme, että kuulijat alkavat torkkua tai näprätä puhelimiaan.

Myös markkinointiosaston tuotokset lipsuvat kaseikkoon. Maailma hukkuu jo muutenkin mitättömän myönteiseen hyminään, joka ei myy yhtään mitään.

Jopa mainostoimiston turaamasta esityspohjasta on pelkkää haittaa. Ehkä se noudattaa brändiohjetta. Mutta silti tekele joutaisi roskiin saman tien.

Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen on remontoinut satoja eri alojen myyntiesityksiä uuteen uskoon. Nyt pääset kurkistamaan kulisseihin. Näet, miten temppu tehdään käytännössä.

Koulutuspäivän aikana kuulet vastaukset mm. näihin tärkeisiin kysymyksiin:
– Mitkä virheet toistuvat myyntiesityksissä ilman, että kukaan edes tunnistaa niitä?
– Hyvä esitys tarvitsee perustakseen joukon päätöksiä. Mitä ne ovat?
– Millaisiin psykologisiin keinoihin tehokas myyntiesitys perustuu?
– Myyvän esityksen rakenne noudattaa selkeää kaavaa. Mikä se on?
– Millaiset myyntiesityksen elementit auttaisivat myyjääsi perustelemaan väitteensä?
– Miten rakennat ärhäkän esityksesi käytännössä vaiheittain alusta loppuun?
– Millainen olisi erittäin koukuttava, mutta perinteisestä selvästi poikkeava myyntiesitys?

Entä jos firmasi myyjät eivät käytä myyntiesityksiä? Se ei haittaa: napakasta showsta on paljon hyötyä, vaikka yksikään myyjäsi ei koskaan vetäisi läppäriään esiin.

Hyvä myyntiesitys on pohjimmiltaan käsikirjoitus. Se toimii dokumentaationa ja koulutusmateriaalina, jonka avulla monistat tuotteesi tai palvelusi hyödyt myös omille myyjillesi.

Esityksen avulla kerrot tavoitteistasi mainostoimistolle tai oman firmasi markkinoijille. Se auttaa verkkosivujesi suunnittelijoita. Saat kättä pidempää myös uusien työntekijöiden rekrytointiin.

Ei laulua, ei leikkiä – Koulutuspäivä ei ole esiintymiskoulutus! Siksi se sopii myyjien ja markkinoijien lisäksi myös introvertille asiantuntijalle, joka mieluummin viiltää valtimonsa kuin osallistuu kivoihin ryhmärentoutusharjoituksiin.

Kouluttaja:
Jari Parantainen
JP_vari
Päivän vetää Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen. Hän on osallistunut satoihin asiantuntijapalvelujen ja huipputekniikan tuotteistushankkeisiin. Parantainen on suosittu, suorapuheinen esiintyjä, joka on vetänyt viidentoista vuoden aikana yli tuhat tuotteistus- ja hinnoittelukoulutusta.

Lue kollegojesi sensuroimattomia palautteita tästä koulutuksesta:

Lokakuu 2016: ” Alussa jutusteltiin vähän turhia.” http://bit.ly/2fQICL8

tiistai 28.3.2017

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:00 Näin rakennat ärhäkän myyntiesityksen
– Miltä napakka b2b-myyntiesitys näyttää käytännössä?
– Mikä on myyntiesityksen todellinen tavoite?
– Esimerkkejä hyviksi havaituista myyntiesityksen rakenteista?

10:30 Kahvitauko

10:45 Myyntiesityksen psykologia – mikä vetoaa asiakkaasi alitajuntaan?
– Useimmat myyjät ampaisevat harhaan jo esityksensä ensimmäisellä sivulla. Mikä menee pieleen?
– Mitkä ovat vaikuttavan esityksen taustalla jylläävät psykologiset vivut?
– Kuinka muokkaat teorian konkreettiseksi esitysmateriaaliksi?

12:00 Lounas

13:00 Kuinka saat esityksestäsi ammattimaisen näköisen, vaikket taiteilija olekaan?
– Miksi graafisesta suunnittelijasta on usein vain haittaa?
– Mitkä ovat maallikon yleisimmät visuaaliset munaukset?
– Kauanko hyvän esityksen laatimiseen pitäisi varata aikaa?
– Viisi käytännön vinkkiä, joilla saat materiaalisi toimivammaksi.

14:30 Kahvitauko

14:45 Näin rakennat esityksesi vaihe vaiheelta käytännössä
– Hyvä myyntiesitys mahtuu aina 10 sivuun. Millaisista osista show kannattaa rakentaa?
– Tärkeimmät opit sadoista myyntiesitysten suunnitteluprojekteista vuosien varrelta.

15:50 Millainen olisi koukuttava, täysin perinteisestä poikkeava esitys?
– Miten saat asiakkaasi kerjäämään lisää myyntipuhettasi?

16:00 Päivä päättyy

Cumulus Resort Airport Congress Center, Robert Huberintie 4, 01510 Vantaa.

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta)
2 hlöä tai enemmän 597,00 /hlö + alv 24%.

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.