
Onnistu vaikeissa asiakastilanteissa (1 pv)
790 euroa /hlö + alv 24 %
03.09.2020, Hotel Haven, Helsinki
790 euroa /hlö + alv 24 %
03.09.2020, Hotel Haven, Helsinki
Koulutuksemme auttaa kohtaamaan haastavat asiakastilanteet ammattimaisesti ja asiakaskokemusta positiivisesti vahvistaen.
Koulutuksessa käymme läpi ihmisten erilaisuutta konfliktitilanteissa, rakennamme toimivaa runkoa asiakaskohtaamisiin ja annamme käytännönläheisiä vinkkejä omassa työssä jaksamiseen sekä positiivisen asiakaskokemuksen vahvistamiseen. Tule mukaan ja erotu positiivisesti kilpailijoistasi myös haastavissa asiakastilanteissa!
Hyödyt osallistujille
– Osaat valmistautua ennakkoon vaikeiden asiakastilanteiden varalle
– Opit tunnistamaan erilaisia käyttäytymistyylejä ja mukauttamaan omaa käyttäytymistäsi asiakkaan mukaisesti
– Saat toimivat mallit ratkaisukeskeisen asiakaskeskustelun ohjaamiseen ja kiihtyneen asiakkaan rauhoittamiseen
– Opit kääntämään haastavat asiakastilanteet asiakasuskollisuutta vahvistaviksi kohtaamisiksi
– Hallitset paremmin omaa energiankäyttöäsi ja työtehtävistä palautumistasi.
Kenelle?
Koulutus on suunniteltu kaikille asiakastyötä tekeville henkilöille tehtävästä ja toimialasta riippumatta.
Kouluttaja:
Yritysvalmentaja Maisa Durchman on asiakaspalvelun, myynnin, sekä niiden johtamisen asiantunteva yrityskouluttaja. Maisalla on jo 15 vuoden rautainen kokemus konsultointi- ja valmennustyöstä lukuisilla eri toimialoilla, sekä myös julkisen sektorin ja teollisuuden kehittämishankkeista: viime vuosina kokemusta on karttunut etenkin apteekkiliiketoiminnoista ja lääketeollisuuden puolelta.
Brikillä Maisa valmentaa niin asiakaspalveluun, myyntiin, ja niiden johtamiseen, kuin myös apteekkiliiketoimintaan keskittyvillä kursseilla. TM Maisa Durchman on lisäksi DISC-valmentaja, sekä ICF-sertifioitu coach, ja positiivinen asenne näkyy myös valmennuksissa. Maisa on itsekin uransa alkumetreillä toiminut yrittäjänä, joten myös käytännönläheisyys ja tekemisen meininki ovat läsnä hänen valmennuksissaan.
Erityisosaamisalueet: myynti- ja palveluhenkilöstön kehittäminen, puhelimessa tehtävän myyntityön tehostaminen, haastavat asiakastilanteet, myynnin- ja palvelun johtaminen, valmentava johtaminen, motivointi ja motivaation johtaminen, ihmisten ja tekemisen johtaminen sekä tehokas ajankäyttö ja tavoitteellisuus.
Tärkeitä käsitteitä työelämässä: motivaatio, ihmislähtöisyys ja kokemus työn merkityksellisyydestä. Humanistina Maisa pitää ihmistaitoja esimiehen, myyjän ja asiakaspalvelijan tärkeimpänä ominaisuutena.
8.30 Ilmoittautuminen ja aamupala
9.00 Asiakaspalvelun keskeiset elementit
– Omien asiakaspalvelutaitojen testaus
– Mitä on laatu asiakastyössä
– Asiakaskokemus ja asiakaslupaus
– Reklamoinnista odotukset ylittävään palvelukokemukseen
10.15 Tauko
10.30 Vuorovaikutus ja viestintä haastavissa asiakastilanteissa
– Erilaisuuden rasite ja rikkaus
– Ihmisten käyttäytymis- ja vuorovaikutusmallit
– Puhetyyli, vaikutelma ja oman tyylin mukauttaminen
– Puhelinviestinnässä huomioitavaa – kun asiakas huutaa
10:30 Tauko
10:45 Tyytymättömän asiakkaan kohtaaminen
– Empatia asiakaspalvelussa
– Konfliktin vaiheet
– Tyytymättömyyden syy
– Miksi asiakas huutaa?
– Miten hallita omia tunteitaan vaikeissa asiakaskohtaamisissa?
12.00 Lounas
13.00 Haastavan asiakaspalvelutilanteen johtaminen
– Asiakaskeskustelun vaiheet
– Vastaväitteistä mahdollisuus
– Hankalat tilanteet ja uhkauksiin reagointi
– Rakentava konfliktointi
14.15 Kahvitauko
14.30 Oman toimintakyvyn ylläpito
– Tunteiden tunnistaminen ja hallinta
– Kiireilytesti ja kuormituksen katkaisu
– Palautumisen oppiminen
16.00 Koulutus päättyy
Koulutuspaikka:
Hotel Haven, Unioninkatu 17, 00130 Helsinki
Ajankohta:
torstai 03.09.2020
Hinta:
790 euroa /hlö + alv 24 %.
– sisältää koulutusmateriaalit, Asiantuntijan myyntitaidot -kirjan sekä aamiaisen, lounaan ja kahvitarjoilut päivän aikana.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Onnistu vaikeissa asiakastilanteissa (1 pv)
790 euroa /hlö + alv 24 %
03.09.2020, Hotel Haven, Helsinki