OYL:n ja verotuksen yhteensovittaminen (90 min)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

OYL:n ja verotuksen yhteensovittaminen (90 min)

01.09.2022, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 15 elokuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

OYL:n ja verotuksen yhteensovittamisen pitäisi olla helppoa, mutta miksi se on käytännössä usein vaikeaa? Miten osingon käsite verotuksessa poikkeaa yhtiöoikeudesta? Mikä on verotuksessa osake ja mikä työsuhdeoptio? Entä voiko yhtiöoikeudellisesti moitteeton sulautuminen tai jakautuminen olla verotuksessa jotain muuta?

Asianajajat Ossi Haapaniemi ja Jouni Weckström debatoivat ajankohtaisten verotuskysymysten ytimessä uudessa webinaarisarjassa. Verotuksen asiantuntijoille suunnattu webinaarisarja pureutuu pintaa syvemmältä mielenkiintoisiin oikeustapauksiin, verotuksen kansalliseen sääntelyyn, verosopimusoikeuteen ja EU-oikeuteen ratkaisukäytännön valossa. Koulutussarja antaa työkaluja toimia oikein ja tehokkaasti veroprosessin eri vaiheissa.

Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaariin tai edullisesti koko webinaarisarjaan. Lue lisää sarjasta täältä.

Koulutus on suunnattu veroasiantuntijoille, yritysten talousjohdolle, hallinnon virkamiehille ja muille verotuksen parissa työskenteleville

Kouluttajat
Ossi Haapaniemi
, asianajaja, osakas, OTT, Roschier Asianajotoimisto Oy

Jouni Weckström, asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Waselius & Wist Oy

Tässä osassa asiantuntijat paneutuvat osakeyhtiölain ja verotuksen yhteensovittamisen ongelmiin, avaavat haastavia käsitteitä ja antavat käytännön neuvoja. He tutkivat kysymystä mm. tapausten KHO 2008:6, KHO 2008:65, KHO 2009:8, KHO 2020:116 ja KHO 2021:25 kautta.

Live-webinaarissa voit esittää asiantuntijoille kysymyksiä webinaarin chatissa. Pääset kirjautumaan sisään webinaariin ennen koulutuspäivää lähettämästämme linkistä. Webinaarikoulutus alkaa klo 9.00, ja lähetys päättyy klo 10.30. Tallenteet ovat osallistujien katsottavissa kuuden kuukauden ajan koulutuspäivästä.

Koulutus järjestetään verkossa

1.9.2022, klo 9:00-10:30

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 130 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.