Veroprosessin ytimessä – Haapaniemi ja Weckström -koulutussarja (5 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Veroprosessin ytimessä – Haapaniemi ja Weckström -koulutussarja (5 pv)

01.09.-14.12.2022, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 15 elokuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Ossi Haapaniemi ja Jouni Weckström debatoivat ajankohtaisten verotuskysymysten ytimessä uudessa webinaarisarjassa. Verotuksen asiantuntijoille suunnattu webinaarisarja pureutuu pintaa syvemmältä mielenkiintoisiin oikeustapauksiin, verotuksen kansalliseen sääntelyyn, verosopimusoikeuteen ja EU-oikeuteen ratkaisukäytännön valossa.
Koulutussarja syventää ymmärrystä veroprosessin ajankohtaisista kysymyksistä ja antaa työkaluja toimia oikein haastavissa tilanteissa.
Taloudellisen toiminnan harjoittaminen on monin tavoin muuttanut muotoaan viime vuosikymmenten saatossa, ja ilmiöt ovat monimutkaistuneet.

Verotuksen on mukauduttava tällaisessa taloudellisessa ympäristössä kertyvien voittojen verottamiseen. Sen on pysyttävä kehityksen mukana, mikä asettaa merkittäviä haasteita uudistuvalle verotusääntelylle ja sen implementoinnille. On sanottu, että jatkuva verotussääntelyn lisääntyminen johtaa myös veroriitojen kasvuun eli erilaisten uusien oikeudellisten konfliktinratkaisumallien tarpeeseen ja tuomioistuimissa ratkaistavien asioiden merkittävään lisääntymiseen.

Tässä koulutussarjassa asianajajat Ossi Haapaniemi ja Jouni Weckström pureutuvat pintaa syvemmälle verotuskysymyksiin debatoimalla korkeimman hallinto-oikeuden, korkeimman oikeuden ja EU-tuomioistuimen valikoitujen oikeustapausten kautta annettuja ratkaisuja ja niiden olennaista sisältöä.

Koulutussarja antaa myös työkaluja toimia oikein ja tehokkaasti veroprosessin eri vaiheissa. Kouluttajat avaavat haastavia käsitteitä, antavat neuvoja todisteluun veroprosessissa, konfliktinhallintaan veroriidoissa ja mm. väärien veroratkaisujen korjaamiseen.

Koulutussarja koostuu viidestä, noin 1,5 tunnin mittaisesta webinaarikoulutuksesta. Voit osallistua koko sarjaan tai valita osista itseäsi kiinnostavimmat. Live-webinaarissa voit esittää asiantuntijoille kysymyksiä webinaarin chatissa. Tallenteet ovat osallistujien katsottavissa kuuden kuukauden ajan koulutuspäivästä.

Koulutussarjaan ilmoittautuvat saavat myös huhtikuussa 2022 toteutetun Veroprosessin sudenkuoppia -webinaarin tallenteen katsottavakseen.

Koulutus on suunnattu veroasiantuntijoille, yritysten talousjohdolle, hallinnon virkamiehille ja muille verotuksen parissa työskenteleville

Kouluttajat
Ossi Haapaniemi
, asianajaja, osakas, OTT, Roschier Asianajotoimisto Oy

Jouni Weckström, asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Waselius & Wist Oy

Verodebatin jaksojen teemat:

1.9. OYL:n ja verotuksen yhteensovittaminen
5.10. Todistelu veroprosessissa: siirtohinta, veronkierto, peitelty osinko
27.10. Tappiot ja voitot virtuaalivaluutoista, fiat-valuutoista ja vertaislainoista
30.11. Konfliktinhallinta: miten estää veroriidan eskaloituminen
14.12. Miten korjata väärät veroratkaisut?

Koulutus järjestetään verkossa

1.9.-14.12.2022

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 500 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 400 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.