Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Palvelumuotoilun perusteet haltuun (1 pv)

Opi hyödyntämään palvelumuotoilua omien palveluidesi kehittämisessä ja parantamisessa! Palvelumuotoilun perusteet haltuun -koulutuksen jälkeen tiedät, mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan, millainen on palvelumuotoiluprosessi ja mitkä ovat asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteet. Samalla perehdyt myös palvelumuotoilun keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä ymmärrät, kuinka palvelumuotoilua voi hyödyntää omassa organisaatiossa.

Koulutuksessa syvennytään seuraaviin palvelujen kehittämisen menetelmiin:
• Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
• Asiakasymmärryksen kerääminen
• Palvelumuotoilun työvälineet
• Prototyyppien kehittäminen
• Käyttäjäkokemuksen mallintaminen

Koulutuksen hyödyt osallistujille:
• Opit hyödyntämään palvelumuotoilua omien palveluidesi kehittämisessä ja parantamisessa
• Tunnet palvelumuotoiluprosessin vaiheet
• Tiedät, mitä ovat asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteet
• Perehdyt palvelumuotoilun keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin.

Koulutus on toiminnallinen ja vuorovaikutteinen eli eri aihealueisiin johdatellaan alustuksilla, jonka jälkeen työskennellään ja keskustellaan tiimeissä. Näin pääset heti miettimään asioita omien palveluidesi näkökulmasta.

Kenelle?
Koulutus sopii palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta. Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta tai tietoa palvelumuotoilusta.

Koulutukseen osallistuvat saavat veloituksetta 3 kk tunnukset KauppakamariTiedon Ammattikirjastoon! Saat käyttäjätunnukset koulutustilaisuudessa.

Asiantuntija: KTM, lehtori Marika Alhonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. Marikalla on pitkä kokemus palveluiden kehittämisestä, ja hän on vetänyt lukuisia palvelumuotoilutyöpajoja.

Ohjelma:
8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

9.00 Seminaarin avaus
asiantuntija Janne Kettunen, Helsingin seudun kauppakamari

9.10 Johdanto palvelumuotoiluun
• Mitä on palvelumuotoilu?
• Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
• Palvelumuotoiluprosessin vaiheet

10.30 Tauko

10.45 Asiakasymmärryksen kerääminen
• Asiakasymmärryksen kartuttaminen ja analysointi
• Asiakaspersoonat

12.00 Lounas

12.45 Palvelumuotoilun työvälineet
• Ideointi
• Prototyyppien kehittäminen

14.15 Kahvitauko

14.30 Käyttäjäkokemuksen mallintaminen
• Palvelupolku
• Service blueprint

16.00 Tilaisuuden päätös

——————————

Koulutuspaikka:
Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila
Kalevankatu 12
Helsinki

Aika:
01.11.2018

Hinta:
Jäsenetuhinta 435 eur + alv
Normaalihinta 545 eur + alv

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.