Positiivista energiaa asiakaspalveluun (1 pv)
J-impact järjestää nyt koulutuksen:

Positiivista energiaa asiakaspalveluun (1 pv)

04.05.2017, Hotel Haven, Helsinki Unioninkatu 17, Helsinki 18 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen , Työhyvinvointi

Onko asiakaspalvelu organisaatiosi kilpailuvaltti?
Hoituvatko vaikeatkin palvelutilanteet rakentavasti?
Osaako asiakaspalvelunne tunnistaa myyntimahdollisuudet erilaisissa palvelutilanteissa?

Erinomaisen asiakaspalvelunkyvyn merkitys kasvaa jatkuvasti. Tarjonta lisääntyy ja asiakkaat muuttuvat yhä vaativimmiksi. Kiristyvässä kilpailussa taitamaton asiakaspalvelu karkottaa asiakkaat sinne, missä palvelu pelaa.

Onnistuneen asiakaspalvelun maine kiirii kauas, mutta huonot asiakaskokemukset leviävät usein vieläkin laajemmalle. Palvelussa tehtyjen virheiden korjaaminen on usein vaikeaa ja kallista. Tämän vuoksi asiansa osaava asiakaspalvelu on yritykselle arvokas resurssi, jonka kehittämiseen kannattaa panostaa. Asiakaspalveluosaaminen ei ole syntymälahja, vaan taito, joka kehittyy koulutuksen ja kokemuksen kautta.

Kannattaisiko yrityksenne investoida päivä asiakaspalvelun kehittämiseen? Jo yksi erinomaisesti onnistunut asiakaskohtaaminen voi maksaa koulutuksen kustannukset takaisin.

Kenelle
Valmennus on suunniteltu sekä vaativissa asiakaspalvelutehtävissä toimiville henkilöille että asiakaspalvelusta vastaaville esimiehille. Hyvässä asiakaspalvelussa pätevät samat lainalaisuudet alasta riippumatta.

Hyöty osallistujalle
Valmennuksemme tarjoaa välineet palvelutilanteen eri vaiheiden ymmärtämiseen ja hallintaan. Valmennus sisältää runsaasti käytännön esimerkkejä erilaisista asiakaspalvelutilanteista. Harjoitusten avulla opimme vaikeiden palvelutilanteiden rakentavaa ratkaisemista ja ongelmien kääntämistä onnistumisiksi.

Valmennuspäivän jälkeen osallistujat osaavat:
• tunnistaa erilaisten asiakkaiden palvelutarpeet
• tunnistaa ammattimaisen palveluprosessin eri vaiheet
• toimia haastavissa asiakastilanteissa ammattimaisesti ja ratkaisukeskeisesti
• tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämiskohteensa asiakaspalvelijoina
• laatia henkilökohtainen kehitysohjelma oman osaamisen vahvistamiseksi.

Opettelemme myös tunnistamaan lisämyynnin mahdollisuuksia erilaisissa asiakaskohtaamisissa. Parhaissa organisaatioissa koko organisaatio osaa tunnistaa asiakkaan tarpeita ja ehdottaa niihin ratkaisuja ja tuottaa tätä kautta lisämyyntiä.

Valmentaja
Vastuuvalmentaja KTT Jari Salminen on yli 25 vuotta toiminut myynnin ja asiakaspalvelun esimiehenä. Hän on myös tutkinut ja valmentanut asiakaspalvelua ja kirjoittanut useita asiaa käsitteleviä kirjoja ja artikkeleita.

Osallistujat ovat kommentoineet valmennustamme muun muassa seuraavasti:
”Asiakaspalvelun merkitys aukeni uudella tavalla. Suosittelen!”
”Valmennus lunasti lupaukset. Valmentajan ote oli hyvin konkreettinen ja ongelmia ratkaiseva.”
”Mahtava, asiantunteva ja hienosti eri alojen yrityksiin paneutuva innostava opettaja.”

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Tilaisuuden avaus

09.15 Harjoitus: Omien asiakaspalvelutaitojen arviointitehtävä

09.30 Hyvästä asiakaspalvelusta kilpailuvaltti
• Miten asiakaspalvelusta kehitetään organisaation kilpailuvaltti?
• Miten asiakaspalvelulla voi erottua kilpailijoista?
• Mikä on oman organisaatiosi palvelulupaus?
• Totuuden hetki ja lupausten lunastaminen
• Esimerkkejä hyvästä asiakaspalvelusta eri toimialoilla

10.30 Tauko

10.45 Erinomaisen asiakaskohtaamisen vaiheet
• Asiakkaan kohtaaminen ja luottamuksen voittaminen
• Asiakkaan kuuntelu ja palvelutarpeiden kartoitus
• Myyntimahdollisuuksien tunnistaminen
• Asiakkaan päätöksenteon tukeminen ja lisämyynti
• WOW!-efekti
• Vältä ylipalvelua!
• Palvelutilanteen hoitaminen loppuun asti
• Miten varmistetaan asiakkaan hyvä mieli palvelutilanteen päätteeksi?
• Yhteistyön jatkumisen varmistaminen

12.00 Lounas

13:00 Haastavissa asiakaspalvelutilanteissa onnistuminen
• Tyytymätön asiakas ja reklamaation käsittely
• Tuohtuneen asiakkaan kohtaaminen
• Omien tunteiden hallinta konfliktitilanteessa
• Koeteltuja keinoja asiakkaan rauhoittamiseen
• Miten konflikti-tilanteesta voi rakentaa onnistuneen palvelukokemuksen?

Case-harjoituksia

14.45 Kahvi

15.00 Positiivista energiaa omaan asiakaspalveluun
• Omien vahvuuksien ja kehityskohteiden tunnistaminen
• Oman kehittymissuunnitelman laatiminen
• Ovatko palvelun onnistumisen edellytykset kunnossa?

16.00 Yhteenveto ja loppukeskustelu

16.30 Tilaisuus päättyy

Hotel Haven, Unioninkatu 17, Helsinki

Aika:
04.05.2017

Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24 %, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaan ja kahvitarjoilut

Peruutusehdot:
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.