Puhe-Judon™ peruskurssi (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Puhe-Judon™ peruskurssi (1/2 pv)

16.11.2020, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 6 lokakuun, 2020 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen

Puhe-Judon™ peruskurssi jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti. Koulutuksessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.

Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa.

Koulutuksessa käsitellyt toimintamallit ja tekniikat perustuvat Yhdysvalloissa poliisille kehitettyyn puhe-judoon™, jonka tavoitteena on voimankäytön ja fyysisten tilanteiden eskaloitumisen vähentäminen ja ratkaisu viestinnän- ja vuorovaikutuksen keinoin. Tänä päivänä Puhe-judoa™ koulutetaan kaikilla mantereilla asiakaspalvelun ammattilaisille sekä viranomaisille, jotka joutuvat ammattinsa puolesta joskus kohtaamaan kiihtyneitä tai muun tunnekuohun vallassa olevia ihmisiä. Puhe-Judo™ koulutus on Mielenrauha koulutuspalvelut Oy:n Suomessa omistama tuotemerkki.

Asiantuntija:
kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.

Tule hankkimaan hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat 2-3 päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

11.30 Ilmoittautuminen ja lounas

12.00 Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin

• Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua sekä voiko tekijöihin vaikuttaa
• Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
• Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
• Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
• Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan

12.50 tauko

13.00

• Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin
• Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
• Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat
• Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää

13.50 kahvitarjoilu

14.10

• Mitä ”Aggressio-oppineen” kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita
• Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa
• Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
• Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?

15.00 tauko

15.10

• Mitä eleitä ei ainakaan kannata käyttää ja minkälaista sanatonta viestintää tulisi välttää
• Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia
• Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa
• Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
• Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot.

asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

16.00 Koulutus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

maanantai 16.11.2020

Jäsenetuhinta:
395 euroa /hlö + alv 24 %.

Normaalihinta:
495 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.