Puhe-Judon™ peruskurssi (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Puhe-Judon™ peruskurssi (1/2 pv)

22.09.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 14 syyskuun, 2021 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Itsensä kehittäminen

Puhe-Judon™ peruskurssin jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti. Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.

Koulutuksessa käsitellyt toimintamallit ja tekniikat perustuvat Yhdysvalloissa poliisille kehitettyyn puhe-judoon™, jonka tavoitteena on voimankäytön ja fyysisten tilanteiden eskaloitumisen vähentäminen ja ratkaisu viestinnän- ja vuorovaikutuksen keinoin. Tänä päivänä Puhe-judoa™ koulutetaan kaikilla mantereilla asiakaspalvelun ammattilaisille sekä viranomaisille, jotka joutuvat ammattinsa puolesta joskus kohtaamaan kiihtyneitä tai muun tunnekuohun vallassa olevia ihmisiä.

Koulutuksesta:
• Saat helpot ja mieleenpainuvat toimintaohjeet kiihtyneiden ihmisten rauhoitteluun ja uhkatilanteiden hallintaan Puhe-Judon™ avulla.
• Opit ennakoimaan palvelutilanteisiin liittyviä riskejä paremmin
• Saat hyvät valmiudet selvitä hallitusti, rauhallisesti ja ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista.
• Saat selkeän kuvan tilanteista, jotka ovat ratkaistavissa vuorovaikutuksen kautta sekä vastavuoroisesti myös vuorovaikutustilanteista, joita ei voida Puhe-judon tai viestinnän avulla ratkaista

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntija: kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.

11.55 Etäosallistujien yhteyden avaus

12.00
Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin

Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua sekä voiko tekijöihin vaikuttaa
Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan

12.50 tauko

13.00

Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin
Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat
Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää

13.50 tauko

14.10

Mitä ”Aggressio-oppineen” kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita
Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa
Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?

15.00 tauko

15.10

Mitä eleitä ei ainakaan kannata käyttää ja minkälaista sanatonta viestintää tulisi välttää
Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia
Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa
Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot.
asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

16.00 Koulutus päättyy

Etätoteutus

22.09.2021

Jäsenetuhinta kauppakamarien jäsenille:

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä Muut tiedot -kenttään: ”OSALLISTUN LIVE STRIIMIIN”.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.