Puhe-Judon™ peruskurssi (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Puhe-Judon™ peruskurssi (1/2 pv)

01.04.2019, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 8 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Vuorovaikutus

Tule hankkimaan hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!

Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta. Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitaminen aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.

Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään konfliktien määrää omassa organisaatiossa.

Koulutuksessa käsitellyt toimintamallit ja tekniikat perustuvat Yhdysvalloissa poliisille kehitettyyn Puhe-judoon™, jonka tavoitteena on voimankäytön ja fyysisten tilanteiden vähentäminen ja ratkaisu viestinnän- ja vuorovaikutuksen keinoin. Tänä päivänä Puhe-judoa™ koulutetaan kaikilla mantereilla asiakaspalvelun ammattilaisille sekä viranomaisille, jotka joutuvat ammattinsa puolesta joskus kohtaamaan kiihtyneitä tai muun tunnekuohun vallassa olevia ihmisiä.

Tämän koulutuksen jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti!

Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta. Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä MUUT TIEDOT -kenttään: ”OSALLISTUN LIVE STREAMIIN”. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö etäyhteyden kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntija: kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

Ohjelma:

11.30 Ilmoittautuminen ja lounas

12.00 Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin
• Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua sekä voiko tekijöihin vaikuttaa
• Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
• Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
• Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
• Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan
• Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin
• Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
• Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat
• Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää

14.15 kahvitarjoilu

14.30 Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin – jatkuu
• Mitä “Aggressio-oppineen” kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita
• Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa
• Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
• Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?
• Mitä eleitä ei ainakaan kannata käyttää ja minkälaista sanatonta viestintää tulisi välttää
• Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia
• Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa
• Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
• Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot.

16.00 Koulutus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila
Kalevankatu 12
Helsinki

Aika:
01.04.2019 klo 12.00-16.00

Jäsenetuhinta (lähikoulutus tai live stream): 360 euroa/hlö + alv 24 %.
Normaalihinta (lähikoulutus tai live stream): 460 euroa/hlö + alv 24 %.

Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö etäyhteyden kautta, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Lähikoulutuksen hintaan sisältyy myös ohjelmaan merkityt tarjoilut.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.