Tekoälyn hyödyntäminen asiakasrajapinnassa (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Tekoälyn hyödyntäminen asiakasrajapinnassa (3 h)

11.06.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 18 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , Markkinointi , Myynti , Tekoäly , Tieto- ja viestintäteknologia

Konsulttiyritys McKinsey:n mukaan generatiivisen tekoälyn suurimmat vaikutukset ja potentiaali organisaatioissa kohdistuu ohjelmistokehityksen lisäksi myyntiin ja markkinointiin sekä asiakaspalveluun. Tekoälyn avulla voidaan automatisoida ja tehostaa työtehtäviä, joissa asiakas kohdataan. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Ja mitkä ovat mahdolliset sudenkuopat ja ongelmat? Mitä mahdollisuuksia nykyiset ohjelmistot ja palvelut tarjoavat ja mihin ollaan menossa? Tässä koulutuksessa saat yleiskuvan siitä, mihin generatiivista tekoälyä voidaan käyttää erilaisissa myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehtävissä.

Koulutuksessa käydään lävitse käytännön esimerkkejä, toimintatapoja ja prosesseja liittyen tekoälyn käyttöön asiakasrajapinnan eri tehtävissä ja toiminnoissa. Esimerkit käsittelevät muun muassa materiaalin ja sisältöjen luontia, automatisointia, asiakaskommunikaatiota, chattibotteja, data-analyysia ja tiedon ja ymmärryksen hakua jäsentämättömästä datasta. Esimerkit ja toimintatavat on siirrettävissä ja sovellettavissa erilaisissa organisaatioissa. Koulutuksessa käytetään useita tekoälypalveluita kuten ChatGPT, Microsoft 365 Copilot, Google Gemini ja kuvageneraattorit. Tarkastelemme myös visioita ja näkemyksiä kehityksen suunnasta ja asiakaspalvelutyön muutoksista tulevaisuudessa..

Koulutus on tarkoitettu kaikille, joilla on perustietämys generatiivisesta tekoälystä ja haluavat tietää enemmän mahdollisuuksista, miten tekoälyä voidaan soveltaa asiakasrajapinnassa tapahtuvien työtehtävien automatisointiin ja tehostamiseen.

Kouluttaja
Jani Teerioja
, Tieto- ja teknologia-asiantuntija FM, DI, KTM, Suomen Ammattipuhujat / Mediabot Oy
Jani Teerioja on erikoistunut generatiivisen tekoälyn kouluttamiseen ja konsultointiin. Janin tausta on tekninen, mutta koulutuksissa on tärkeintä selkeys, kansantajuisuus ja havainnollistavat esimerkit. Jani on koulutukseltaan FM, KTM ja DI. Uusia teknologioita ja näkökulmia teknologioiden soveltamiseen jo kolmelta vuosikymmeneltä.

Asiakaspalautteita Janin koulutuksista:
”Kokonaisuudessaan hyvä ja erittäin ajankohtainen setti. Kouluttaja oli selkeä ja aiheet jaksottuivat sopivassa suhteessa esimerkein ja muun materiaalin kesken. Kuuntelin siis jälkikäteen. Olisin kaivannut tieteellisten tutkimusten maininnan yhteydessä tiedon, missä ja kuka tutkinut. Slideissa ko. asiat oli kirjoitettu mutta puheessa mainittiin useamman kerran tieteellisesti osoitettu, mutta taustat jäivät sanomatta. Kiitokset!”
– Tekoälyn perusteet ja sovelluskohteet, 8.12.2023

”Osallistuin aiemmin Tekoälyn perusteet ja sovelluskohteet koulutukseen, joka herätti hyvinkin paljon ajatuksia. Tekoälyn tietoturvan ja tietosuojan perusteet oli mielestäni hyvä ja looginen jatkumo aiemmalle koulutukselle. Jani kertoo ja näyttää asiat käytännönläheisesti ja hyvin ymmärrettävästi, toimii.”
– Tekoälyn tietoturvan ja tietosuojan perusteet, 15.12.2023

• Tekoälyn mahdollisuudet liiketoiminnassa
• Mitä hyötyä tekoälystä on?
• Ongelmat ja riskit liittyen tekoälyn käyttöön
• Tietoturva ja tietosuoja
• Lainsäädäntö ja tekijänoikeudet
• Tekoälyn hyödyntäminen asiakasrajapinnassa
• Mistä kannattaa aloittaa?
• Myynnin ja markkinoinnin tehtävät
• Asiakaspalvelun prosessit ja tekoäly
• Data-analytiikan mahdollisuudet
• Jäsentämätön data ja hiljainen tieto organisaatiossa
• Erilaisia ohjelmia ja palveluita
• Esimerkkejä, toimintatapoja ja prosesseja
• Työn muutos, automatisaatio ja tulevaisuus

Etäkoulutus

11.06.2024, klo 13:00-16:00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaalit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.