Totti Karpela: Kun paha mieli purkautuu chatin tai puhelun välityksellä (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

29.05.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 5 maaliskuun, 2023 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu

(4)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Sisältö oli hyvä ja hyvä kun oli vuorovaikutusta osallistujien kanssa. Sain käytäntöön vahvistusta omaan tekemiseeni. " "Paljon hyötyä päivittäisessä työssä. " "Sain paljon eväitä omaan työhön kohdata haastavat asiakkaat."

Miten ammattilainen avaa pelin, saa tilanteen haltuun, ratkaisee ja päättää kohtaamisen onnistuneesti, kun chat- tai puhelinpalvelu on ruuhkautunut, palvelutilanteeseen käytettävä aika kortilla, asiakkaita jatkuvaksi jonoksi saakka odottamassa – saattaa asiakaskin olla voimakkaan tunnetilan vallassa jo ennen kuin palvelutilanne on alkanutkaan.

Asiakaspalvelijat ovat kovien työpaineiden keskellä ja saavat osansa ihmisten stressistä, huolista ja peloista. Koronaepidemian myötä sähköinen viestintä asiakkaiden suunnalta on saattanut muuttua osittain jopa avoimen vihamieliseksi, kun monet kamppailevat oman jaksamisensa kanssa niin arjessa kuin työssään. Ammattilaisilla on hyvä olla ymmärrys sekä käytännönläheiset työkalut, miten tunnepitoisia ja haastavia palvelutilanteita saadaan tehokkaammin hallintaan – omaa jaksamista unohtamatta.

Asiakkaan onnistunut kohtaaminen haastavissa ja tunnepitoisissa tilanteissa edellyttää erityistä herkkyyttä ja vuorovaikutusosaamista – rautaisen palveluasenteen lisäksi.

Koulutus tarjoaa erityyppisten organisaatioiden asiakaspalvelun ammattilaisille työkaluja onnistuneeseen vuorovaikutukseen ja soveltuvat toimintamallit lyhytkestoisten, tunnepitoisten kohtaamisten hallintaan onnistuneesti ja ammattimaisesti. Koulutuksessa käytetään lukuisia tapausesimerkkejä.

KOULUTUS ETÄNÄ!
    Koulutukseen osallistutaan etänä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan.

Asiantuntija: Totti Karpelalla on valtionhallinnosta hankittu kattava 20-vuotinen kouluttajakokemus. Poliisin erityistilanteiden neuvottelijana toiminut Totti on työskennellyt pitkään merkittävien organisaatioiden asiakaspalvelun kehittämisen parissa haasteellisten viestintätilanteiden sekä asiakkaiden osalta. Erityisosaamisalueena on pitkä kokemus esimiesten ja johtoryhmien valmentamisesta myös työpaikan sisäisten konflikti- ja viestintätilanteiden sekä toimintamallien kehittämiseksi.

08.50 Yhteyden avaus etäosallistujille

9.00 Kun paha mieli purkautuu chatin tai puhelun välityksellä

Valitusten tärkeä rooli
    Viisi erilaista valittajatyyppiä
    Valitusten ja reklamaatioiden tärkeä merkitys organisaatioille
    Entä sitten kun asiakkaan käytös ylittää hyvän käytöksen rajat?
    Mitä jos asiakas uhkailee?
    Oman ammatillisuuden säilyttäminen
    Miksi oma viestintä joskus epäonnistuu?
    Miksi sähköisessä viestinnässä on helppoa kiukutella?
    Aidon kuuntelun haasteet
    Hyvän sähköisen viestinnän edellytykset
    Asiakkaan mielialaan vaikuttaminen
    Puhe-Judon perusteet
    Tuotko viestinnässäsi esille ratkaisuja vai pelkkiä ongelmia?
    Ensivaikutelman avulla eteenpäin
    Neliportainen rauhoittelun malli
    Miten säilyttää työvire henkisesti raskaan chat-keskustelun tai puhelun jälkeen?
    pääkouluttaja Totti Karpela, Mielenrauha Oy

12.00 Tilaisuus päättyy
    Aamupäivän aikana pidetään kaksi taukoa, noin klo 9.50 ja klo 10.50.

Etäkoulutus

29.5.2022

Jäsenetuhinta 450 euroa /hlö + alv 24 %.

Normaalihinta 600 euroa /hlö + alv 24 %.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan max kymmeneen Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutukseen, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.