Totti Karpela: Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Totti Karpela: Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen (1/2 pv)

24.10.2022, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 9 elokuun, 2022 Sampo Korppoo

Asiakaspalvelu , HR ja henkilöstöhallinto

Totti Karpela: Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen -koulutuksessa saat käytännönläheisiä vinkkejä, miten palautua kuormittavista asiakastilanteista.

Pandemian aika on valitettavasti tuonut esille selkeän muutoksen asiakkaiden käytökseen; asiakkailta tulee vähemmän kiitosta ja enemmän kiukuttelua. Tämä voi lisätä asiakasrajapinnassa työskentelevien ammattilaisten kuormitusta, sillä samanaikaisesti monet ovat joutuneet käyttämään energiaansa ja resurssejaan sopeutuakseen pandemian mukana tuomiin työelämämuutoksiin. Omat energiat haastavien asiakkaiden kohtaamiseen ja kohtaamisesta palautumiseen voivatkin nyt olla vähissä.

Koulutuksen jälkeen ymmärrät paremmin ihmismielen tyypillisimpiä reagointimalleja haastavien tilanteiden aikana ja erityisesti niiden jälkeen. Koulutuksessa käydään läpi harmittavien, rasittavien, ärsyttävien tai joskus jopa pelottavien asiakastilanteiden stressinhallintaa. Saat myös selkeät ohjeet lisäavun ja -tuen hakemiseksi.

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka joutuvat työssään kohtaamaan kuormittavia asiakastilanteita. Tilaisuus soveltuu erinomaisesti erityyppisten organisaatioiden edustajille sekä julkisella että yksityisellä sektorilla.

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös etänä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntija
Totti Karpela
, jolla on kattava 30-vuotinen kansainvälinen kouluttajakokemus viranomaisten ja yritysten kouluttamisesta. Poliisin erityistilanteiden neuvottelijana toiminut Totti on työskennellyt pitkään merkittävien organisaatioiden asiakaspalvelun kehittämisen parissa haasteellisten viestintätilanteiden sekä asiakkaiden osalta. Erityisosaamisalueena on pitkä kokemus esimiesten ja johtoryhmien valmentamisesta myös työpaikan sisäisten konflikti- ja viestintätilanteiden sekä toimintamallien kehittämiseksi.

Iltapäivän aikana pidetään kaksi taukoa, noin klo 13.30 ja klo 14.45.

12.20 Yhteyden avaus etäosallistujille

12.30 Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen
• Enanderin kriisien nelikenttä
• Nopeat toimenpiteet rasittavan tai turhauttavan asiakaskohtaamisen jälkeen
• Henkinen huolto työpäivän päätteeksi
• Työuupumuksen, stressin ja kriisin määritelmät
• Mikä aiheuttaa äkillisen kriisin tai trauman?
• Kubler-Rossin traumakäyrä
• Vertaistuen merkitys, varsinkin kun kollegat saattavat edelleenkin olla vain Teamsin päässä
• Miten työyhteisö käsittelee traumaattisia tilanteita
• Työpaikan ehkäisevät toimenpiteet
• Toimintamalleja työpaikalla erilaisiin palautumistilanteisiin
• Hyödylliset vai haitalliset stressinhallintakeinot
• Mistä apua?

16.00 Tilaisuus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki tai etäkoulutus

24.10.2022

Jäsenetuhinta kauppakamarin jäsenille:

Normaalihinta:

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu etäkoulutukseen useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.