Ratekoulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tuplaa tuottavuus ja asiakaskokemus -workshop Terveystalolla (1 pv)

Ota haltuun tehokkaimmat käytännön keinot tuottavuuden ja asiakaskokemuksen parantamiseen!


Huom. paikkoja on rajoitetusti! Koulutukseen sisältyy voimakkaasti ja kannattavasti kasvaneella Terveystalolla näytettävä case: kuinka tuottavuus ja asiakaskokemus tuplattiin käytännössä.

Vierailevana yrityksenä on nyt Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymä, Keusote, joka voitti vuoden Lean teko 1. palkinnon vuonna 2019.


– Kiinnostaisivatko sinua konkreettiset case-esimerkit tuottavuuden ja asiakaskokemuksen parantamisesta täällä Suomessa?
– Haluaisitko oppia valmentavan johtamisen metodeita käytännössä?
– Haluatko tehostaa organisaationne palaverikäytäntöjä tai käyttöönottaa Gemba Walkin ja visuaalisen johtamisen ”War Roomin”?
– Tahdotko kokea kuinka Terveystalon tuottavuus ja asiakaskokemus tuplattiin?
– Haluatko nähdä ja kuulla vuoden 2019 Lean teko 1. palkinnon saaneen Keusoten tarinan ja miten se jatkuu?

Tuplaa tuottavuus ja asiakaskokemus -workshopissa Terveystalolla perehdymme konkreettisten esimerkkien ja harjoitusten avulla tuottavuuden ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Case-esimerkkien ja tehtävien lisäksi teemme yhdessä juuri teidän organisaationne haasteisiin liittyviä harjoituksia.

Lupaus: Ei tylsiä esittäytymiskierroksia eikä noloja rentoutumisharjoituksia!


Vastaava tapahtuma oli viime vuonna loppuunmyyty, joten toimi nopeasti ja varaa nyt paikkasi ajoissa!


Kenelle tämä Tuplaa tuottavuus ja asiakaskokemus -workshop Terveystalolla on tarkoitettu?
– Julkisen ja yksityisen sektorin toimihenkilöille ja ylemmille toimihenkilöille.
– Valmentavasta johtamisesta sekä tuottavuuden ja asiakaskokemuksen parantamisesta kiinnostuneille.
– Esimerkiksi asiakaspalvelun, digitaalisten palveluiden, projektien hallinnan, kehityksen tai prosesseihin liittyvissä tehtävissä työskenteleville.
– Yrityksen johdolle, päällikkötasolle, esihenkilöille ja asiantuntijoille.


Osallistujien kommentteja aikaisemmista workshopeistamme:
– ”Selkein ja konkreettisin näkemäni tuottavuusvalmennus.”
– ”Ensimmäinen näkemäni valmennus, joka ottaa huomioon asiakkaan kokeman lisäarvon lisäksi myös yhtiön sekä osakkeenomistajan lisäarvon. Hienoa, kiitos!”
– ”Oli aivan mahtavaa päästä näkemään kaikki tehdyt asiat suoraan lattiatasolla ja keskustella asioista suoraan niiden tekijöiden kanssa”

Asiakkaiden antaman anonyymin arvostelun keskiarvo 4,6 (asteikko 1-5)


OHJELMA

08:45 Ilmoittautuminen

09:00 Tuottavuuden ja asiakaskokemuksen parantamiseen liittyvät kaksi osa-aluetta: valmentava johtaminen ja prosessijohtaminen
Pasi Vastamäki, Co-Founder, CEO, Lean Lion Oy
– Harjoittelemme valmentavaa johtamista pareittain kahdella konkreettisella harjoituksella
– Prosessijohtaminen käytännössä
– Miten tunnistetaan ja vähennetään prosessin vaihtelua, pullonkauloja sekä hukkaa?

10:20 Kahvi

– Tehokkaat palaverikäytännöt ja visuaalisen johtamisen ”War Room”
– Gemba Walkin ”kävelyjohtamisen” toteuttaminen käytännössä
– Pari- ja ryhmätehtäviä
– Arvovirta-analyysin (VSM) tekeminen käytännössä

Case: Kuinka toteutettiin tuottavuuden ja asiakaskokemuksen merkittävä parantuminen suomalaisessa yrityksessä?
– Arvoa lisäämätön aika: ennen 31,4 pvä, jälkeen 9 pvä
– Toimitusvarmuus: ennen 65%, jälkeen 90%
– 1 henkilötyövuosi (eläköitymisellä) ja vähemmän ylityökustannuksia. Säästö 100k€/vuosi

12:30 Lounas

13:30 Terveystalo Oy: Kuinka tuottavuus ja asiakaskokemus tuplattiin käytännössä?
Henri Mäenalanen, Operatiivinen johtaja, Terveystalo Oy

14:45 Iltapäiväkahvi

15:15 Vuoden 2019 Lean teko 1. palkinnon voittajan Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymän tarina ja miten se jatkuu
Kristiina Kariniemi-Örmälä, Integraatiojohtaja ja Lean-hankkeen johtaja, Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymä

Suomen Lean-yhdistyksen palkintoperusteissa kiitetään erityisesti kokonaisvaltaista kehittämistä ja yhdessä saavutettuja tuloksia. Tuohon mennessä saavutettuja tuloksia olivat mm.
– Tuusulan kotihoidon pilotti: asiakas saa aamun ensimmäisen aikansa hoitosuunnitelman mukaisesti 26% -> 71%
– Hyrylän lääkärivastaanoton kolmas vapaa aika (T3) 34 vrk -> 6 vrk
– Keusoten asukaskehittäjien määrä 33-135 henkilöä
– Lisäksi toimintaan vietiin 298 asiakkaalta ja 506 työntekijältä noussutta kehittämisideaa ja käyttöön otettiin 60 päivittäisjohtamisen taulua.
– Lean-palvelun nettosuositteluindeksi (NPS) oli 51.

n. 16:15 Tilaisuus päättyy


Valmentajat:

Pasi Vastamäki, Tuplaa tuottavuus ja asiakaskokemus -workhopin valmentaja

Pasi Vastamäki, Co-Founder, CEO, Lean Lion Oy
– 15 vuoden aikana vienyt maaliin yli 200 tuottavuutta sekä asiakaskokemusta parantanutta hanketta ja kouluttanut aihetta tuhansille ihmisille ympäri maailmaa.
– Työskennellyt pankki- ja vakuutustoimialalla sekä teollisuudessa (OP Group, ASSA Abloy, Metso ja Valmet)
– Suomen Lean-yhdistyksen jäsen vuodesta 2011 lähtien
– Pääfokus on ollut yhdessä tiiminsä kanssa analysoida prosesseja ja viedä maaliin strategiaan sidottuja laajempia tavoitteellisia projekteja sekä kehittää ja ylläpitää jatkuvan parantamisen toimintamallia.

 

Henri Mäenalanen, Tuplaa tuottavuus ja asiakaskokemus -workhopin valmentaja

Henri Mäenalanen, Operatiivinen johtaja, Terveystalo Oy
– Yli 10 vuoden kokemus operatiivisesta johtamisesta eri toimialoilta, joista 6 vuoden ajan voimakkaasti ja kannattavasti kasvavan Terveystalon palveluksessa.
– Toimii tällä hetkellä Terveystalon lääkärikeskusverkoston operatiivisena johtaja, vastuulla resurssiohjaus, integraatiot ja asiakaskokemus. Pääfokuksena resurssijohtamisen kehittäminen haasteellisessa osaajamarkkinassa.
– Vienyt maaliin yhdessä tiiminsä kanssa lukuisia tuottavuutta parantavia toimenpiteitä muun muassa standardisoidun verkostojohtamisen keinoin.

 

Kristiina Kariniemi-Örmälä, Tuplaa tuottavuus ja asiakaskokemus -workshopin valmentaja

Kristiina Kariniemi-Örmälä, Integraatiojohtaja ja Lean-hankkeen johtaja, Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymä
– Yli 20 vuoden kokemus toimintojen johtamisesta ja kehittämisestä, josta viimeisimmät neljä vuotta Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymän integraatiojohtajana.
– Pääfokus on jatkuvassa parantamisessa, yhteisöohjautuvuudessa ja tiedolla johtamisessa. Mahdollistava tekijä on valmentava johtaminen. Sote-palveluja tarjotaan vastaamalla kasvavaan kysyntään niukkenevin resurssein, joten palvelujen vaikuttavuus ja toiminnan tuottavuus ovat ytimessä.
– Keusotessa jatkuva parantaminen koskee kaikkia työntekijöitä, asiakasrajapinnasta ylimpään johtoon. Kun päästään päivittäisiin tavoitteisiin, niin päästään strategisiin päämääriin.


Koulutuspaikka:
Tampereen Terveystalon auditorio, Rautatienkatu 27, 33100 Tampere
– Saapumisohje: Terveystalo sijaitsee aivan rautatieaseman vieressä, pysäköintitalon kanssa samassa rakennuksessa. Sisäänkäynti katutasosta Rautatientorin puolelta. Hämpin pysäköintihallista pääsee Rautatientorille Asemaportaan hisseillä.

Ajankohta:
tiistai 29.11.2022

Hinta:
797 euroa / hlö + alv 24%. Hintaan sisältyy kaikki tarvittavat materiaalit ja maittava lounas sekä aamu- ja iltapäiväkahvit lisukkeineen.

Ryhmäetuhinta, ota koko tiimi mukaan:
-10%, kun yrityksestäsi tulee 2 osallistujaa,
-15% kun yrityksestäsi tulee 3 tai useampia osallistujia


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.


Yleisön terveyden vuoksi tapahtumajärjestäjällä on oikeus käyttää tarvittaessa koulutuksessa videoyhteyttä. Muutokset agendaan mahdollisia.


 

ILMOITTAUTUMINEN

(Toimi heti - paikkoja rajoitetusti!)


Kyllä, ilmoittaudun Tuplaa tuottavuus ja asiakaskokemus -workshop Terveystalolla (1 pv) -koulutukseen 29.11.2022, Terveystalon auditorio, Tampere
Hlö(ä)